hír
Nuri Bilge Caylan Winter Sleep című, monumentális filmjének ítélte a zsűri az Arany Pálmát a 67. Cannes-i Filmfesztiválon. A rendező beszédében…
továbbhír
Kocsis Ágnes többszörös díjnyertes filmjének külföldi fesztiválkörútja folytatódik, a napokban Törökországban és a francia Alpokban is vetítik a Pál…
továbbhír
Az Utolsó idők, az Adás, a Mama, és A repülés története is bemutatkozik a varsói filmfesztiválon, megfilmesítik a világhírű magyar fotós, Robert…
továbbhír
Tolnai Szabolcs személyében idén is van magyar nyertese a régió legjelentősebb filmfesztiváljának, a szarajevóinak a forgatókönyv-fejlesztő…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié